VARNING – ÅTERIGEN – SEPTEMBER 2020

Om ni som företag/tidigare utställare i Bröllopsmässan får brev med detta eller liknande utseende – SLÄNG omedelbart – det kommer absolut INTE från Bröllopsmässan eller vårt företag Ett o Co AB.
Bluffbrev vi sett tidigare tyvärr de senaste åren och som nu tydligen börjat cirkulera igen. Trist och tråkigt. Skriv ej under – det kan bli mycket dyrt!

Nedan bild på utskick, utformat så att man skall tro det är vi som arrangör av Bröllopsmässan som ligger bakom. Företag som skriver under dessa formulär uppfattar oftast inte att de skrivit på ett avtal som innebär att man förbinder sig att betala ett par tusen kr per år under flera år!
Var noga med att läsa det finstilta längst ned i utskicket, där står avsändaradress i bl.a Algeriet, Costa Rica eller något annat utomeuropeiskt land.
Bröllopsmässan/Ett & Co AB har ALLTID polisanmält när vi fått kännedom från tidigare utställare/företagskontakter om dessa FALSKA UTSKICK. Vi rekommenderar skarpt – släng dessa formulär och låt er ej luras av att vi skulle ligga bakom dessa trista utskick.

CAFÉ/ENKLARE FÖRTÄRING BRÖLLOPSMÄSSAN GRAND HÔTEL:

Grand Hôtel ansvarar för café med enklare förtäring under Bröllopsmässan. Ingen A’la Carte är möjlig i mässan, då hänvisar vi till Cadierbaren alt. medhavd egen lunch, dock ingen förtäring inne i utställningssalongerna, vilket vi undanber oss vänligen men bestämt.

HÄR NEDAN FÖLJER VIKTIG UTSTÄLLARINFORMATION

för er som ställer ut i Bröllopsmässan GRAND HÔTEL STOCKHOLM 2020:
Bröllopsmässan firar 20:e året i Stockholm och Sverige och vi ser med glädje fram emot att fira det tillsammans med er.
Många av er har också medverkat under många år, några sedan 2001, och som sig bör också en hel del ”nya”.

Tack alla ni som visat och visar oss förtroendet att medverka hos oss. Nu kommer 2020 också bli ett lite magiskt år på flera vis – men framförallt gör vi mässan till ett av årets höjdpunkter i Stockholm.

Vi på Bröllopsmässan.se kan summera 54 lyckade bröllopsmässor hittills – med allt från 45-142 utställare från Malmö i söder till Sundsvall i norr, samt hittills mer än 200.000 fysiska besökare och snitt 5.000 utställare har också medverkat i mässan under åren… vilket omsatt lågt räknat mer än  7-900.000.000 skr i skapade affärer – sedan starten 2001!

Tack för ett genuint och trivsamt samarbete ni som medverkat tidigare, och ni som medverkar under kommande år, i Bröllopsmässan Grand Hôtel Stockholm – dessutom helt följdriktigt – enda bröllopsmässan med äkta guldkant i Stockholm!

SÄKERHET: Som utställare behöver Ni teckna en särskild tilläggsförsäkring för den egna medverkani mässan, hos era respektive försäkringsbolag.
Naturligtvis är detta helt valfritt. Vi som arrangör är tecknade med arrangörsförsäkring tecknad genom  försäkringsbolaget Länsförsäkringar. Gäller dock tredje part – ej utställares medhavda innehåll/produkter.

SAMUTSTÄLLARE / ÖVERLÅTELSE AV PLATS:
Vi vill även trycka på att juridiskt företag, som bokat plats i mässan, ej äger rätt upplåta del av utrymme till annat juridiskt företag, utan vår kännedom.
Viss möjlighet finns till samutställare, om utrymme tillåts beroende på salong och placering. Dock tillkommer en extra kostnad om 2.500 kr netto för juridisk
medutställare. Samutställare i våra s.k ståbordsplatser inte möjligt. Vi behöver för allas säkerhet få kännedom, samt fullständig
information om önskan av eventuell medutställare, och därefter ett godkännande av Bröllopsmässan. Alla utställare samt ev. medutställare skall och kommer visas med företagsnamnet i mässans utställarlista på webben.

MÄSSVÄRDAR: Inom mässan kommer ett antal av våra värdar finnas tillgängliga. Värdarnas uppgift är i första hand att visa besökare tillrätta, men också att öka säkerheten på mässan. Värdarna kan nyttjas korta stunder om man behöver gå iväg för toalettbesök eller liknande, men ej att användas som extra resurs i den egna utställarytan.  Grand Hôtel medverkar också med konferensvärdar under bröllopsmässan – dock ej som mässvärdar.

INSTÄLLELSE I MÄSSAN: 

Inflyttning fredag 24 januari från kl 08.00 och alla platser klara senast kl 15.00
INFLYTTSENTRÉ:  SPEGELSALENS entré, S. Blasieholmsgatan 8, 20 m höger om huvudentrén

SKRYMMANDE GODS: Vid skrymmande gods kan dessa transporteras via Royal entré (Vinterträdgården) Stallgatan/Blasiegatan fredag  från kl 08.00.
Vi måste isf exakt veta vilken tid ni ämnar komma för att öppna dörrarna.

LEVERANS AV TRANSPORTFÖRETAG/BUD: Om ni önskar sända skrymmande/tungt god innan fredagen, kan detta göras, dock endast dagen innan, dvs torsdagen 23 januari och före kl 16.00. Leveransadress och uppmärkning av godset är mycket viktigt.
Leveransadress: Grand Hôtel Stockholm, Varuintaget, Stallgatan 4, 111 48 Stockholm. Vakt tel. 08-679 36 10.
Allt gods måste märkas på detta vis: ”Bröllopsmässan fredag 24 januari kl. 08.00 + salongsnamnet som ni är placerad i + antal paket/gods, numrerat 1-x. + företagsnamnet + ert namn och ert mobilnr”. Då kommer förändelsen finnas på plats vid er plats i mässan när ni kommer på fredagen. Viktigt att detta görs, för att vi ska kunna ge er denna service.

PARKERING: Det finns inga specifika parkeringsplatser tillhörande Grand Hôtel. Platser finns runt om på närliggande gator, men i/urlastning kan ske kortare stunder framför lilla entrén in till Bolinderska alt. Royalentrén för er i Vinterträdgården.

ALLMÄNT: Möjlighet till el finns, men för att spara tid vid iordningsställandet, meddela oss om ni behöver el. Medtag vid behov isf egen skarvsladd.. Ljuset i lokalerna är den befintliga. Behövs mer belysning medtag golvspots eller liknande.
Inget får under några omständigheter fästas/häftas på väggar eller liknande. Rollups, stativ eller liknande är det som gäller.

Då vi är hänvisade till brandregler för lokaler och allas säkerhet, får endast ett visst antal vistas i lokalerna samtidigt. Detta regleras via Grand Hôtels säkerhetsvakter, som kommer att finnas med under dagarna. Detta är något som vi ej råder över, och för att vi skall kunna ta emot så många besökare som möjligt, gäller att ni som utställare ej fyller upp med fler än nödvändigt i Er utställaryta.
Vi har en önskan, och det är ett nyckelband med visitkortshållare Ni erhåller av oss, bärs väl synligt under mässdagarna. Om Ni byter personal under mässdagarna, vill vi att Ni lämnar in bandet i vår entré-reception innan Ni går hem för dagen och meddelar namnet på den person som kommer nästkommande dag, och som då hämtar bandet. Utställarkort att fyllas i och lämnas till våra värdar före mäss-start, erhåller Ni när Ni anländer till mässan.
Vi hoppas på Ert tillmötesgående i detta – allt för att det skall ske så smidigt som möjligt.

MARKNADSFÖRING: Redan i maj/juni 2019 börjar marknadsföring i press och media samt sociala medier och fram nu till mäss-start. Veckopress, Magasinstidningar som Lifestyle Wedding, BröllopsGuiden, Bröllopsmagasinet förutom dagspress, som SvD, Expressen och Aftonbladet och likaså kommer en mässbilaga i januari 2019.

Vår webb har som alltid haft otroligt många besökare och vi hoppas ni lagt in på er webb en länk till  www.brollopsmassan.se och den banner som sändes till er tidigare.

Har ni missat den, ta kontakt med oss så mejlar vi en ny, eller skriv in text med länkning till oss. Tillsammans skall vi ju medverka till att marknadsföra Sveriges Vackraste Bröllopsmässa!
Alla utställare  som eftersom är inbokade, ligger direkt länkade till de egna hemsidorna.

Specialinbjudningar till media, samt pressmeddelande skickas till TV, tidningar, kvälls- och dagspress samt veckopress återkommande nu under januari och fram till mässan.

PRESSVISNING:  Under fredagskvällen kl. 16-20 har också specialinbjudna gäster bjudits in, liksom press och media.
Press och övrig media såsom tv mm bjuds alltid in till mässan som tidigare år.

BRÖLLOPSVISNINGAR: Alla visningar sker med/eller utan presentatör allt efter resp. företags önskemål. Visningarnas längd max 12-15 minuter, och skall ses som ett komplement i  mässan, som vi hoppas att Ni alla får nöje av. Däremellan kommer både vacker musik att spelas i salongerna som “bakgrund” av unga superduktiga musiker som andra programinslag på scenen. Ni som deltar i visningarna skall ha märkt upp med modellnamn och företagsnamn ordentligt och tillsammans med egna klädhästar uppställda oppe på den bakre scenen i Spegelsalen.
Inget får tillföras visningarna som ej sanktionerats och överenskommits med arrangören/visningsföretaget.

KAFFE: Intill scenen Spegelsalen  kommer det finnas kaffe i  ”kaffetunnor” utan kostnad för våra utställare. Obs endast för er som utställare, ej för gäster, och vi ber Er vänligen använda papperskorgar för använda pappersmuggar som finns intill dessa “kaffestationer”.  Vi undanber oss vänligen halvdruckna kvarlämnade kaffemuggar i utställningen. Tack för att ni hjälper oss med detta.

PROVSMAKNINGAR: Om någon önskar erbjuda provsmakningar till besökarna, ombedes Ni att ta kontakt med oss om detta i god tid, och informera om innehållet.  Dialog är nödvändig med Grand Hôtel om innehåll, förvaring m.m. Vänligen respektera detta.
Likaså skall all hantering med smakprov av alkoholhaltiga drycker ske i en trepartshantering, mellan oss, utställande företag och Grand Hôtels tillståndsansvarig. Obs. gäller endast leverantörer av alkoholhaltiga drycker. Vår kassapersonal skall i god tid erhållit av er upptryckta provsmakningsbiljetter att tilldelas besökarna. Smakprovsbiljetterna ges till besökare över 18 år och utan kostnad.

FÖRSÄLJNING: Vi ser helst att Bröllopsmässan är en inspirationsmässa som presenterar utställares verksamheter, där man ges ypperligt tillfälle skapa nya kontakter, boka in både beställningar och fortsatta kundmöten. Dock finns möjlighet till försäljning till viss del. Vi undanber oss  däremot mot stora skyltar försäljning/mässpris erbjudandeskyltar av produkter i mässan.
Däremot boka in beställningar, besök mm och skapa kontakter. Om frågor på detta vänligen kontakta oss.

FRÅGOR: Som utställare kan det uppstå funderingar och frågor. Vi tar gärna emot sådana, men då helst i god tid före mässan. När vi är på plats kan det vara svårt lösa praktiska frågor av större format. Så därför, tänk igenom i god tid före, om Ni undrar över något, och slå oss en signal.  Vi både vill och försöker alltid lösa det mesta i möjligaste mån.

Bokningar ber vi Er göra absolut senast 10 januari, inte minst för att vi skall kunna tillgodose Era önskningar inför mässan.

BRÖLLOPSBOKEN 2020
Bröllopsboken kommer ligga klar för tryck senast fredag 10 januari 2020.  Boken är som vanligt gratis till besökarna och alla anmälda utställare/företag fram till 8 januari 2020 finns med i utställarlistans A-Ö med företagsinfo/kontakt. Önskar ni annonsera i Bröllopsboken – tag kontakt med oss snarast.

BRÖLLOPSMÄSSANS KLÄDKOD
Vi har en önskan att våra utställare anammar klädkoden mörk kostym/middagsklänning eller om det används, företagets profilkläder.

Till sist vill vi önska alla Er hjärtligt välkomna till ännu en Bröllopsmässa på Grand Hôtel i Stockholm, den 20:e på Grand Hôtel i Stockholm sedan starten 2001. Örebro blir andra året 2020.
2020 kommer vi kunna erbjuda 50-tal utställarplatser i salongerna. Mässan är framförallt den vackraste i Stockholm, och med våra snart 20 år som arrangör, skapar vi varje år unik mässa för en spännande och genuint intresserad målgrupp. Conventum i Örebro ett välkänd riktmärke, dessutom centralt beläget, och länets största mässanläggning.

Viktigt att notera: Alla utställare med på utställarlistan här på webben är fysiska utställare i mässan – ni ska veta att ni medverkar i en mässa med 100% trygghet av seriositet.

VI ÖNSKAR ATT NI LÄNKAR TILL WWW.BROLLOPSMASSAN.SE FRÅN ER HEMSIDA OM NI INTE FÅTT BANNER FRÅN OSS – MEJLA OSS SÅ SKICKAR VI DEN!

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på det nya året samt på återseende och varmt tack för att vi fått förtroendet återigen i Sveriges Vackraste Bröllopsmässa, som 2020 startar den 24 januari 2020 i Stockholm och 7 mars i Örebro. Titta in på webben vad som kommer hända i Bröllopsmässan, många nyheter och spännande inslag – inte minst, många nya partners.

Sveriges Vackraste Bröllopsmässa