Utställarinformation 2017-04-18T16:40:06+00:00

VI ÅTERKOMMER MED VIKTIG INFO – DÅ DET VERKAR SOM OSERIÖSA BREV FORTFARANDE FÖREKOMMER MED OSS SOM AVSÄNDARE.

Vi kan bara be Er att kasta brev som ser ut som bilden. Vi polisanmälde detta i höstas, i hopp om att det skulle sluta. Vi ber er att ej svara på breven, vi har absolut ingenting med detta att göra. Ett i raden av alla oseriösa tilltag att lura folk. Vi kan bara beklaga att det finns denna typ av individer, men som sagt – VI HAR ABSOLUT INGENTING MED DETTA ATT GÖRA!

UTSTÄLLARLUNCHER I BRÖLLOPSMÄSSAN GRAND HÔTEL:

Vi erbjuder special för utställarluncher under Bröllopsmässan. Mejla oss omgående på info@brollopsmassan.se. Lunch (endast för våra utställare) 280 kr/p.p. ink moms. Vi fakturerar. Obs! Ingen A’la Carte möjlig i mässan. Senast den 10 januari vill vi ha era bokningar. Förbehåll: om sammanlagda bokningar inte uppkommer till 30 luncher per dag, hänvisar vi till Cadierbaren alt. medhavd egen lunch som kan intas uppe i Royal Festvåning – där finns möjlighet till lite avskildhet. Ingen förtäring inne i utställningssalongerna, vilket vi undanber vänligen men bestämt.

HÄR NEDAN FÖLJER VIKTIG UTSTÄLLARINFORMATION

för er som ställer ut i Bröllopsmässan GRAND HÔTEL STOCKHOLM 2018:
Bröllopsmässan firar 18:e året i Stockholm & Sverige och vi ser med glädje fram emot att fira det tillsammans med er.
Många av er har också medverkat under många år, några sedan 2001, och som sig bör, en hel del ”nya”.

Tack alla ni som visat och visar oss förtroendet att medverka hos oss. Nu kommer 2018 också bli ett lite magiskt år på flera vis – men framförallt gör vi mässan till ett av årets höjdpunkter i Stockholm.

Vi på Bröllopsmässan.se kan summera 51 lyckade bröllopsmässor – med allt från 45-142 utställare från Malmö i söder till Sundsvall i norr, samt hittills mer än 150.000 fysiska besökare och snitt 4.000 utställare har också medverkat i mässan under åren… vilket omsatt lågt räknat mer än  5-600.000.000 skr i skapade affärer – sedan starten 2001!

Tack för ett genuint och trivsamt samarbete ni som medverkat tidigare, och ni som medverkar under kommande år, i Bröllopsmässan Grand Hôtel Stockholm – dessutom helt följdriktigt – enda bröllopsmässan med äkta guldkant i Stockholm!

SÄKERHET: Som utställare behöver Ni teckna en särskild tilläggsförsäkring för den egna medverkani mässan, hos era respektive försäkringsbolag.
Naturligtvis är detta helt valfritt. Vi som arrangör är tecknade med arrangörsförsäkring tecknad genom  försäkringsbolaget Länsförsäkringar. Gäller dock tredje part – ej utställares medhavda innehåll/produkter.

SAMUTSTÄLLARE / ÖVERLÅTELSE AV PLATS:
Vi vill även trycka på att juridiskt företag, som bokat plats i mässan, ej äger rätt upplåta del av utrymme till annat juridiskt företag, utan vår kännedom.
Viss möjlighet finns till samutställare, om utrymme tillåts beroende på salong och placering. Dock tillkommer en extra kostnad om 2.500 kr netto för juridisk
medutställare. Vi behöver för allas säkerhet få kännedom, samt fullständig
information om önskan av eventuell medutställare, och därefter ett godkännande av Bröllopsmässan. Alla utställare samt ev. medutställare skall och kommer visas med företagsnamnet i mässans utställarlista på webben.

MÄSSVÄRDAR: Inom mässan kommer ett antal av våra värdar finnas tillgängliga. Värdarnas uppgift är i första hand att visa besökare tillrätta, men också att öka säkerheten på mässan. Värdarna kan nyttjas korta stunder om man behöver gå iväg för toalettbesök eller liknande, men ej att användas som extra resurs i den egna utställarytan. Värdarna bär rosa T-shirts. Grand Hôtel medverkar också med konferensvärdar under bröllopsmässan – dock ej som mässvärdar.

INSTÄLLELSE I MÄSSAN:  Tillgång för installation fredag 20 januari från kl 13.00. Ev. kan tidigare tidpunkt ske med särskilda behov. Meddela oss i god tid, och vi ser över detta att ev möjlighet finns.
INFLYTTSENTRÉ:  ROYAL  Stallgatan/Blasieholmsgatan, gäller och från kl 13.00 fram till 20.00.

Bord med vita linnedukar ingår och till A-ytor ingår ett bord 120×80. B-ytor max 2 st. bord 120×80/ 180×80. C-D-ytor max 2-3 bord.  Alla ståbord/rollup-platser har ståbord alt. 80×80 bord. Vi ber er meddela oss snarast om antalet bord/storlek.  Detta för att alla platser skall stå färdiga när Ni anländer.

SKRYMMANDE GODS: Vid skrymmande gods kan dessa transporteras via Royal entré (Vinterträdgården) Stallgatan/Blasiegatan fredag  från kl 13.00.

LEVERANS AV TRANSPORTFÖRETAG/BUD: Om ni önskar sända skrymmande/tungt god innan fredagen, kan detta göras, dock helst dagen innan, dvs torsdagen 21 januari före kl 16.00. Leveransadress och uppmärkning av godset är mycket viktigt.
Leveransadress: Grand Hôtel Stockholm, Varuintaget, Stallgatan 4, 111 48 Stockholm. Vakt tel. 08-679 36 10.
Allt gods måste märkas på detta vis: ”Bröllopsmässan fredag 26 januari kl. 08.00 + salongsnamnet som ni är placerad i + antal paket/gods, numrerat 1-x. + företagsnamnet + ert namn och ert mobilnr”. Då kommer förändelsen finnas på plats vid er plats i mässan när ni kommer på fredagen. Viktigt att detta görs, för att vi ska kunna ge er denna service.

PARKERING: Det finns inga specifika parkeringsplatser tillhörande Grand Hôtel. Platser finns runt om på närliggande gator, men i/urlastning kan ske kortare stunder framför lilla entrén in till Bolinderska alt. Royalentrén för er i Vinterträdgården.

ALLMÄNT: Det ingår el till alla utställarplatser, men för att spara tid vid iordningsställandet, meddela oss om ni behöver el. Medtag vid behov isf egen skarvsladd.. Ljuset i lokalerna är den befintliga. Behövs mer belysning medtag golvspots eller liknande.
Inget får under några omständigheter fästas/häftas på väggar eller liknande. Rollups, stativ eller liknande är det som gäller.

Då vi är hänvisade till brandregler för lokaler och allas säkerhet, får endast ett visst antal vistas i lokalerna samtidigt. Detta regleras via Grand Hôtels säkerhetsvakter, som kommer att finnas med under dagarna. Detta är något som vi ej råder över, och för att vi skall kunna ta emot så många besökare som möjligt, gäller att ni som utställare ej fyller upp med fler än nödvändigt i Er utställaryta.
Vi har en önskan, och det är ett nyckelband med visitkortshållare Ni erhåller av oss, bärs väl synligt under mässdagarna. Om Ni byter personal under mässdagarna, vill vi att Ni lämnar in bandet i vår entré-reception innan Ni går hem för dagen och meddelar namnet på den person som kommer nästkommande dag, och som då hämtar bandet. Utställarkort att fyllas i och lämnas till våra värdar före mäss-start, erhåller Ni när Ni anländer till mässan.
Vi hoppas på Ert tillmötesgående i detta – allt för att det skall ske så smidigt som möjligt.

MARKNADSFÖRING: Redan i maj/juni 2017 har annonser börjat införas i press och media samt sociala medier har banners legat/ligger rullande från tidiga hösten och fram nu till mäss-start. Veckopress, Magasinstidningar som Lifestyle Wedding, BröllopsGuiden, Bröllopsmagasinet förutom dagspress, som SvD, Expressen och Aftonbladet och likaså kommer en mässbilaga ges ut i januari 2018 av OP Communication, och i vald dags/morgontidning.

Vår webb har som alltid haft otroligt många besökare och vi hoppas ni lagt in på er webb en länk till  www.brollopsmassan.se och den banner som sändes till er tidigare.

Har ni missat den, ta kontakt med oss så mejlar vi en ny, eller skriv in text med länkning till oss. Tillsammans skall vi ju medverka till att marknadsföra Sveriges Vackraste Bröllopsmässa!
Alla utställare  som eftersom är inbokade, ligger direkt länkade till de egna hemsidorna.

Specialinbjudningar till media, samt pressmeddelande skickas till TV, tidningar, kvälls- och dagspress samt veckopress återkommande nu under januari och fram till mässan.

PRESSVISNING:  Under fredagen kommer VIP-EVENEMANG FÖR ER OCH FÖR PRESSEN ske kl. 18-19.00.
Press och övrig media såsom tv mm har bjudits in till denna visning. Mejla oss om ni önskar få pressinbjudan så mejlar vi den till er.

BRÖLLOPSVISNINGAR: Alla visningar sker utan presentatör men företagsnamnen projiseras på storbild vid catwalken. Visningarnas längd max 25-30 minuter, och skall ses som ett komplement till  mässan, som vi hoppas att Ni alla får nöje av. Däremellan kommer vacker musik att spelas i salongerna som “bakgrund” av unga superduktiga musiker. Ni som deltar med produkter i visningarna skall ha märkt upp med modellnamn och entréingång ordentligt, samt dessa skall finnas levererade mellan 15.00-16.00 på fredagen i Vinterträdgården till vår klädkoordinator.
Våra påklädare kommer från S:t Eriks Gymnasium samt våra scenkordinatorer tillsammans med er, ser till att alla kreationerna hamnar på rätt modell och rätt ”klädhäst”.
Inget får tillföras visningarna som ej sanktionerats och överenskommits med arrangören.

BRUD- & BRÖLLOPSSALONG SAMT PRÖVA-PÅ-SALONG SAMT PROVSALONG:
Brud- och Bröllopssalonger kommer 2018 ske som vanligt i Oscarsalongen på övre planens Royal Festvåningar samt på Royal Terrass kommer provrum finnas för killarna men också i Kinarummet återigen vår mycket populära provrum för  “brudarna” i samarbete med Nordic Agency Group.
Titta in på vår hemsida som hela tiden uppdateras med vad som händer i mässan.
Pröva-på-salong med skönhet i alla variationer kommer ske lilla terrassen mittemot stora scenen i Vinterträdgården.

KAFFE: Intill scenen Spegelsalen samt i övre plan/mässkansli Royal Festvåning kommer det finnas kaffe i  ”kaffetunnor” utan kostnad för våra utställare. Obs endast för er som utställare, ej för gäster, och vi ber Er
vänligen använda papperskorgar för använda pappersmuggar som finns intill dessa “kaffestationer”.  Vi undanber oss vänligen halvdruckna kvarlämnade kaffemuggar i utställningen. Tack för att ni hjälper oss med detta.

PROVSMAKNINGAR: Om någon önskar erbjuda provsmakningar till besökarna, ombedes Ni att ta kontakt med oss om detta i god tid, och informera om innehållet.  Dialog är nödvändig med Grand Hôtel om innehåll, förvaring m.m. Vänligen respektera detta.
Likaså skall all hantering med smakprov av alkoholhaltiga drycker ske i en trepartshantering, mellan oss, utställande företag och Grand Hôtels tillståndsansvarig. Obs. gäller endast leverantörer av alkoholhaltiga drycker. Vår kassapersonal skall i god tid erhållit av er upptryckta provsmakningsbiljetter att tilldelas
besökarna. Smakprovsbiljetterna ges till besökare över 18 år och utan kostnad.

FÖRSÄLJNING: Vi ser helst att Bröllopsmässan är en inspirationsmässa som presenterar utställares verksamheter, där man ges ypperligt tillfälle skapa nya kontakter, boka in både beställningar och fortsatta kundmöten. Vi undanber oss  vänligen om försäljning/mässpris erbjudandeskyltar av produkter i mässan.
Däremot boka in beställningar, besök mm och skapa kontakter. Om frågor på detta vänligen kontakta oss.

FRÅGOR: Som utställare kan det uppstå funderingar och frågor. Vi tar gärna emot sådana, men då helst i god tid före mässan. När vi är på plats kan det vara svårt lösa praktiska frågor av större format. Så därför, tänk igenom i god tid före, om Ni undrar över något, och slå oss en signal.  Vi både vill och försöker alltid lösa det mesta i möjligaste mån.

Bokningar ber vi Er göra absolut senast 10 januari, inte minst för att vi skall kunna tillgodose Era önskningar inför mässan.

BRÖLLOPSBOKEN 2018
Bröllopsboken kommer ligga klar för tryck i mitten av december 2017.  Boken är som vanligt gratis till besökarna och alla anmälda utställare/företag fram till 30 december 2017 finns med i utställarlistans A-Ö med företagsinfo/kontakt. Önskar ni annonsera i Bröllopsboken – tag kontakt med oss snarast.

MÄSSBILAGA I SVENSKA DAGBLADET i  januari 2018
Den 9 januari kommer en mässbilaga distribueras i Svenska Dagbladet, 24 sidor i tabloidformat som producera i samarbete med mediabyrå. Bilagan kommer även finnas med i bröllopsmässan till våra besökare i ett särtryck på högre papperskvalitet.

BRÖLLOPSMÄSSANS KLÄDKOD
Vi har en önskan att våra utställare anammar klädkoden mörk kostym/middagsklänning eller om det används, företagets profilkläder. Våra mässvärdar väl synliga i rosa T-shirts med värdbricka.

Till sist vill vi önska alla Er hjärtligt välkomna till ännu en Bröllopsmässa på Grand Hôtel i Stockholm, den 15:e på Grand Hôtel men den 18:e i ordningen i Stockholm sedan starten 2001.

I snitt 100-110 företag kommer snart presenteras inför 2018 års upplaga av Sveriges Vackraste Bröllopsmässa!

Viktigt att notera: Alla utställare på utställarlistan webben är fysiska utställare i mässan – ni ska veta att ni medverkar i en mässa med 100% trygghet av seriositet.

VI ÖNSKAR ATT NI LÄNKAR TILL WWW.BROLLOPSMASSAN.SE FRÅN ER HEMSIDA OM NI INTE FÅTT BANNER FRÅN OSS – MEJLA OSS SÅ SKICKAR VI DEN!

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på det nya året samt på återseende och varmt tack för att vi fått förtroendet återigen i Sveriges Vackraste Bröllopsmässa, som 2018 startar den 27 januari 2018. Titta in på webben vad som kommer hända i Bröllopsmässan, många nyheter och spännande inslag – inte minst, många nya partners.

Sveriges Vackraste Bröllopsmässa